Preview

Neophilology

Advanced search

SPECIFICS OF INFERENTIAL KNOWLEDGE IN ADVERTIZING COMMUNICATION

Abstract

Cognitive linguistics in relation to the study of advertising communication aspects allows us to analyze the role of language and thought patterns in achievement of pragmatic impact of messages and building a model of advertising messages interpretation process. The role of inferential processes in the structure of advertising texts understanding is considered. The pragmatic effect of advertising messages depends on whether they will be perceived and interpreted by the target audience. A significant part of meanings in advertisements are not expressed in signs - it is implied by an author, it needs its inference by the audience. Different approaches to understanding of knowledge inference are analyzed, the interpretation of the term inference is presented. The definition and typology of implicit information markers - implicatums are presented. As a cognitive structure, which lies in the basis of advertising texts interpretation, the frame OBJECT ADVERTISING is examined. The achieved results can be applied in practice of copywriters in creating marketing messages.

About the Author

Andrey Vasilevich Prokhorov
Tambov State University named after G.R. Derzhavin
Russian Federation


References

1. Прохоров А.В. К проблеме содержания понятия «инференция» // Когнитивные исследования языка. 2009. № 5. С. 196-201.

2. Прохоров А.В. Косвенное представление характеристик товара в текстах рекламы // Когнитивные исследования языка. Вып 11. Международный конгресс по когнитивной лингвистике: сборник материалов. Тамбов, 2012. С. 180-183.

3. Трайковская Н.П. Лингвостилистические маркеры импликации в современных англоязычных рекламных текстах // Филоlogos. 2015. № 26 (3). С. 78-83.

4. Кубрякова Е.С. Язык и знание: На пути получения знаний о языке: Части речи с когнитивной точки зрения. Роль языка в познании мира. М., 2004.

5. Попова Е.С. Рекламный текст и проблемы манипуляции: автореф. дис. … канд. филол. наук. Екатеринбург, 2005.

6. Терпугова Е.А. Рекламный текст как особый тип императивного дискурса: автореф. дис. … канд. филол. наук. Кемерово, 2000

7. Падучева Е.В. Динамические модели в семантике лексики. М., 2004.

8. Дроздова Т.В. Научный текст и проблемы его понимания (на материале научных экономических текстов): автореф. дис. … д-ра филол. наук. М., 2003.

9. Залевская А.А. Текст и его понимание. Тверь, 2001.


Review

For citations:


Prokhorov A.V. SPECIFICS OF INFERENTIAL KNOWLEDGE IN ADVERTIZING COMMUNICATION. Neophilology. 2016;2(1):25-28. (In Russ.)

Views: 2


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2587-6953 (Print)
ISSN 2782-5868 (Online)